Algemene voorwaarden

Versie 1.0

Deze algemene voorwaarden zijn uitsluitend van toepassing op de relatie tussen u (de Klant) en Elektronet Totaal Installatie. Indien onze eigen monteur niet beschikbaar is, zullen wij bemiddelen tussen u en onze aangesloten externe monteurs. Elektronet Totaal Installatie is geen partij bij de reparatieovereenkomst die ontstaat tussen de klant en de externe monteur, tenzij Elektronet Totaal Installatie een eigen monteur inzet.

Elektronet Totaal Installatie

KVK: 87646021

BTW: NL004463629B59


Artikel 1 – Algemene bepalingen

Klant: De partij die de opdracht geeft.

Elektricien: Monteur die de opdracht uitvoert.

Werk: Het totaal van de tussen de klant en de elektricien overeengekomen werkzaamheden en de daarbij door de elektricien geleverde onderdelen en/of materialen.


Artikel 2 – Reparatieafspraak

Er kan telefonisch een afspraak ingepland worden. In overleg met de klant wordt de afspraak ingepland (datum + tijd). De klant geeft tijdens het inplannen van de afspraak aan welke werkzaamheden er door de elektricien uitgevoerd moeten worden. Dit is zodat de elektricien de vereiste materialen en/of gereedschap mee kan nemen. De werkzaamheden worden naar zijn beste inzicht, vermogen en kennis, en overeenkomstig goed vakmanschap uitgevoerd.


Artikel 3 – Tarieven

Storingsdienst

Voor onze storingsdienst wordt een starttarief van €150,- in rekening gebracht, ongeacht de duur of complexiteit van de opdracht. Daarnaast hanteren wij een tarief van €30,- per kwartier voor de tijd die nodig is om de werkzaamheden uit te voeren. Dit tarief is exclusief eventuele toeslagen.

Vrijblijvende offerte

Indien wij langskomen om een offerte op te stellen, is dit geheel vrijblijvend en worden hier geen kosten voor in rekening gebracht.

Toeslagen voor speciale tijden

Voor werkzaamheden die plaatsvinden in de avond (na 17:00 uur), tijdens weekenden en op feestdagen geldt een verhoogde toeslag. Deze toeslagen zijn bedoeld om de extra kosten te dekken die samenhangen met werk buiten reguliere kantoortijden. Exacte details over de hoogte van deze toeslagen worden duidelijk gecommuniceerd bij het inplannen van de afspraak.

Annuleringsbeleid

Indien de klant de afspraak binnen 24 uur voor aanvang annuleert, wordt een annuleringsvergoeding gelijk aan het starttarief in rekening gebracht. Dit tarief kan variëren afhankelijk van het tijdstip en de dag van de afspraak (zoals avonden, weekenden en feestdagen). U ontvangt een factuur voor deze kosten, die binnen 72 uur voldaan moet worden.


Artikel 4 – Reparatie

Afhankelijk van de gewenste werkzaamheden kan een reparatie tussen de €72,50 en €130,- kosten. U betaalt apart voor onderdelen; de elektricien geeft hiervoor een exacte prijsopgave.


Artikel 5 – Annulering

U kunt kosteloos annuleren tot 48 uur voor de dag waarop de reparatie plaatsvindt. Bij annuleringen binnen 48 uur wordt €40,- in rekening gebracht. Bij annulering binnen 24 uur wordt €72,50 in rekening gebracht. U ontvangt hiervoor een factuur die binnen 72 uur betaald moet worden. Bij uitblijvende betaling wordt de nota overgedragen aan een incassobureau. Alle bijkomende kosten komen voor rekening van de klant.


Artikel 6 – Niet aanwezig op locatie

Indien de klant niet aanwezig is op het afgesproken tijdstip, adres en datum, wordt €72,50 in rekening gebracht. U ontvangt hiervoor een factuur die binnen 72 uur betaald moet worden.


Artikel 7 – Aansprakelijkheid

Voor directe schade die door de elektriciens tijdens de afspraak wordt veroorzaakt, zijn wij aansprakelijk. Onder directe schade wordt verstaan: redelijke kosten ter vaststelling van oorzaak en/of omvang van de schade, mits het vastgesteld is dat het de schuld van de elektricien betreft.

Wij zijn niet aansprakelijk voor gevolgschade. In alle gevallen van aansprakelijkheid wordt maximaal €1.000,- (inclusief BTW) uitgekeerd. Indien schade ontstaat door onjuiste of onvolledige informatie van de klant, zijn wij niet aansprakelijk. Ook zijn wij nooit aansprakelijk voor indirecte schade zoals: gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, bedrijfsstagnatie, proceskosten en rente- en/of vertragingsschade.


Artikel 8 – Garantie

Op uitgevoerde werkzaamheden wordt standaard 6 maanden garantie gegeven. Gebruikte onderdelen hebben standaard 3 maanden garantie. Er wordt geen garantie gegeven op gevolgschade.


Artikel 9 – Klachten

Indien u een klacht heeft, kunt u zich richten tot onze klachtenafdeling. Op de werkbon die u ontvangt staan de contactgegevens om een klacht in te dienen. Wij streven ernaar uw klacht binnen 14 dagen op te lossen.


Artikel 10 – Geschillenbeslechting door de rechter

Op deze voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. De rechtbank in Amsterdam is bij uitsluiting bevoegd om kennis te nemen van alle geschillen tussen partijen.